De 4 sleutels Voortgezet Onderwijs
Verbeter het onderwijs, vergroot de effectiviteit van de docent.
Instructiegedrag is de sleutel tot succes!
We merken dat er binnen het VO behoefte is aan een effectieve manier om, op een voor allen prettige wijze, gesprekken te voeren met de docenten om het instructiegedrag en de lessen nog effectiever te maken.
Al vele jaren zijn wij actief binnen, inmiddels honderden, PO-scholen met de Training Reflectiebox Instructiegedrag. Hierbij leer je als teamleider, docentcoach om niet via een vragenlijst docenten te beoordelen, maar om het goede (ontwikkelingsgerichte) gesprek te voeren met de docent over zijn/haar volgende stap naar een nog effectievere les.
Docenten voelen zich met deze methode niet beoordeeld, maar ervaren de ruimte om samen open en concreet in gesprek te gaan over groeien binnen hun vak.
En deze Reflectieve dialoog, die leren wij jou!
Theo Wildeboer, eigenaar en bedenker van de methode, is graag bereid om op jouw school voor de voor jou relevante mensen een presentatie te geven over De 4 sleutels voor een effectieve les.
Zullen we kennismaken? Dat kan door een mailtje te sturen of even te bellen, maar we kunnen ook bij je langskomen om je persoonlijk te adviseren. Ik ben benieuwd naar je reactie.
Hieronder lees je alvast kort hoe de methode in elkaar zit.
De 4 sleutels voor een effectieve les
- EFFECTIEVE LESSEN
- GEPASSIONEERDE DOCENTEN
- BETROKKEN LEERLINGEN
- TEVREDEN INSPECTIE
Docent: “Ik heb de feedback als zeer waardevol en leerzaam ervaren. Theo Wildeboer weet op een respectvolle en fijne manier tips en verbeteringen over te brengen, die realistisch en haalbaar zijn.”Bestuurder: “Dankzij deze aanpak ontstaat er een professionele leergemeenschap die elke school zich zou moeten wensen!”Teamleider: “De Training Reflectiebox Instructiegedrag zet mij als teamleider heel stevig in de rol van onderwijskundig leider.”